פתח תפריט ניווט

קטגוריות ראשיות

03-5255599 טלפון להזמנות ושירות לקוחות
שעות פעילות: א׳-ה׳: 9:00-19:00 ו׳: 9:00-14:00
050-6555877 דברו איתנו בוואטסאפ
03-5255599
עדשות

כאשר אנו קונים בפעם ראשונה עדשות מגע, או מעוניינים לקנות עדשות מגע, לא בהכרח אנו יודעים איזה סוג עדשות מגע מתאימות לנו. אנו מביאים בפניכם סקירה כללית על סוגי המצבים הרפואיים שבהם יש לבצע תיקוני ראייה וכן רקע על סוגי עדשות המגע.

ראיה תקינה היא מצב בו קרני האור מתרכזות על הרשתית ( RETINA ) !

המצבים בהם ניתן לבצע תיקוני ראייה באמצעות עדשות מגע הם:

קוצר ראייה-מיופיה ( MYOPIA ): 

פגם ראייה הנגרם, בדרך כלל, כתוצאה מגלגל עין ארוך. במצב זה, קרני האור המגיעות מרחוק, נפגשות בתוך גלגל העין ולא על הרשתית. העדשות שמתקנות פגם זה הן “עדשות מינוס”.

רוחק ראייה(היפרופיה): תופעה שכיחה, הנגרמת כאשר גלגל העין קטן מהממוצע ועקב זאת נוצר ליקוי בשבירת קרני האור המגיעות אל עדשת העין. מצב זה גורם לקושי בראיה מרחוק או בקושי בראיה מקרוב בגילאים מבוגרים יותר וכן לירידה בחדות הראייה.

אסטיגמטיזם(צילינדר): עיוות ראיה, הנגרם כתוצאה ממבנה עין שאינו עגול, המפריע לקרנית “לשבור” את האור באופן מדויק ומונע את מיקוד נפילת האור באברציה האופטית של הרשתית. בעקבות כך, התמונה המתקבלת בעין מתוחה ומעוותת.

אילו סוגים של עדשות-מגע קיימים?

בחלוקה ראשונית – עדשות-מגע נחלקות לשני סוגים עיקריים: עדשות מגע רכות ועדשות-מגע קשות נושמות עבירות חמצן. לכל קבוצה יתרונות וחסרונות-

עדשות קשות עבירות-חמצן: תחושת “גוף זר” יותר חזקה ולכן יותר קשה להסתגל אליהן. משך ההסתגלות ארוך יותר. מי שמצליח, בסופו של דבר, לעבור את שלב ההסתגלות, נהנה מעדשות בעלות איכות ראיה מעולה. העדשות קלות בטיפול וכן, עלות תכשירים נמוכה ביותר לטיפול היום יומי ולכן התחזוקה זולה. 
לעדשות קשות יש אורך חיים של כ-3 שנים.

עדשות מגע רכות שנתיות: טובות לשימוש יום יומי במשך שנה. הרבה יותר קל להסתגל אליהן לעומת עדשות גמישות נושמות. יותר נוחות כבר מההתחלה. 
יש להחליף עדשות אלו מדי שנה והמשך הרכבתן מעבר לזמן המומלץ עלול לסכן את בריאות העיניים. 

עדשות רכות בתחלופה תדירה:
 עדשות מגע רכות יומיות, חודשיות או תלת חודשיות. ככל שנחליף את עדשות המגע בתדירות גבוהה יותר, כך העיניים יהיו בריאות יותר.
עדשות מגע יומיות הן העדשות הכי בריאות שקיימות, כיוון שמחליפים עדשה חדשה להרכבה מדי יום.

עדשות יומיות חד-פעמיות: בשנים האחרונות עלה מאד מספרם של מרכיבי העדשות היומיות. הן מתאימות במיוחד למי שמרכיב עדשות רק בהזדמנויות מיוחדות. העדשות אינן לשימוש על בסיס יום-יומי אלא בעת ביצוע פעילות ספורטיבית, עיסוקי פנאי, טיולים ועוד. 

עדשות חודשיות לשימוש מתמשך יום ולילה:
 חידוש מהפכני בטכנולוגיית היצור של החומר, מאפשרת להרכיב את העדשות יום ולילה ברציפות במשך חודש שלם. רופא בתורנות לילה שאיננו ישן שנת לילה מסודרת יהיה זמין כל הזמן. אנשי כוחות ביטחון יהיו מוכנים לכל “הקפצה”. התכונה של עבירות חמצן גבוהה, בשילוב עם הולכת מים גבוהה, מאפשרת את “הנס” הטכנולוגי הזה. אין צורך בניקוי. מרכיבים ושוכחים למשך חודש שלם.

עדשות מולטיפוקליות: עדשות מולטיפוקליות הינן עדשות מתקדמות הכוללות אזור לראיה למרחק בחלקה העליון של העדשה, אזור קריאה בחלקה התחתון, ואזור למרחק ביניים הממוקם ביניהם.
המעבר בין האזורים הינו חלק והדרגתי, ומאפשר התמקדות על מרחקים שונים.
בשיטת עדשת הביפוקל, בניגוד לשיטה במולטיפוקל, קיימים רק שני אזורי ראייה: למרחק ולקריאה, כאשר המעבר ביניהם חד ומאופיין בקו בולט על גבי העדשה.
בצידי העדשה עלולים להיות עיוותים והפרעות שונות, אשר מופיעים פחות בעדשות המולטיפוקל האיכותיות.